Saturday, June 26, 2010

Cikgu/Guru....Mengkagumkan!!!!

Seawal.30 am tadi aku dah tiba kat sekolah BTHO...sent my girl (Upie) utk ikut rombonga sekolah lawat KLCC & Muzium Negara....Sampai kat junction BTHO kat rmh lama aku tu...tetangok dah siap 8 biji bas sekolah beraircond standby nak bawa bebdak tu..Pas tu msk cmpound sek. laglaa.... tetengok Cikgu/gi dok kepong bebudak tahun 2 & 3 je yang pi tu +- 120 org...Nisbah 1 C.gu: 10 ank murid.....Sungguh mngakagumkan dan mejadikan aku amat insaf & m'hargai kerja depa ni as cikgu/gi....sbb jaga bebudak sk. rendah...hmmmm...bukannya mudah......

Pastu Ketua guru penyelaras tu....siapa announce bagi no.tipon all cikgu utk mudahkan komnukasi parent & cikgu pasal anak2 tu.....Macam nak pi sebulan lak... tapi itulah tanggungjawab....SYABAS & TAHNIAH kpd semu GURU BTHO....Pan b'tolak jam 8 pgi...sudahnye jam 8.45 pg baru lps...after mengaminkan bacan do'a dari ustaz agar p'jalanan & keselamatan dipelihara dan diberkati NYA!!!!....

Kpd. anak2 ku.....dulu zaman mama sekolah....mama tak penah merasa....bukan salah Tok Wan ke yg tak bagi pi....tapi mama yg tak sanggup nak susahkan Tok WAn cari duit ka apa ka utk bayar duit lawatan...So, pasai tu...aku set kepala otak ni..."Mesti beljaq hingga berjaya dpt kerja...pastu ada duit sendiri...aku kan pi ke mana aku terasa nak pi dan beli apa yg patut aku beli.....Pastinya anak ku tak kan susah & akupun tak susah!!!!!!!!

Alhamdulillah....kini aku miliki ...apa yang aku citatkan & yg diperlukan.....TQ ALLAH & doa ibubapaku....

Kpd... Enjoy your trip & it's a learnig process......

1 comment:

  1. puan, betoi laa..zaman saya sekolah dulu kn, masa abes exam PMR, skolah DERMA wat rombongan satu semenanjung Msia. saya la antara yang tak pi.. ya la.. takmau nk susahkan mak ayah yg susah. hehehe.. tu laa alhamdulillah..berjaya jugak masuk U. saya pun akan pastikan, anak saya tak susah mcm saya kecik2 dulu.. huhu..

    ReplyDelete